Kako da povećate šanse za prodaju stana?

Da bi vam procedura pripreme i prodaje stana prošla što manje stresno, predlažemo vam trikove kako da svoju nekretninu učinite što atraktivnijom, a ceo proces bržim.

Angažujte agenciju

Pored toga što vam agencija pruža pravnu sigurnost, vodeći računa da budete zaštićeni kroz sve faze kupoprodaje, agent za nekretnine razmišlja  i vodi pregovore u vaše ime. On je garancija da vam u stan neće ući bilo ko “sa ulice” i da u obzir dolaze samo ozbiljni interesenti.
Cena je nesumnjivo najveći kamen spoticanja u dogovorima, i bitno je da na svojoj strani imate profesionalca koji dobro poznaje tržište i odnos ponude i tražnje. Da biste formirali objektivnu cenu, neophodno je da budete svesni i dobrih i loših strana svoje nekretnine, što nije lako, jer uvek verujemo da je naše – najbolje. Iako smatrate da imate izvanrednu lokaciju, solidnu gradnju i sve papire na broju, možda vam nedostaju neki drugi bitni parametri što vašu cifru čini precenjenom.

Velike su šanse da će prvi kontakt potencijalnog kupca sa vašom nekretninom biti upravo preko fotorafija postavljenih na sajtu za oglašavanje. Zato vodite računa, ukoliko se sami odlučite za fotografisanje (iako bi svaka pouzdana agencija za nekretnine trebalo da ima tu uslugu u svojoj ponudi) da kvalitet bude pristojan, da kompozicija ima smisla i da se jasno vide najbolje strane vaše nepokretnosti.

Stavite se u poziciju kupca

Većina zainteresovanih  želi da na miru obiđe nekretninu kao neutralnu teritoriju, što znači da bi bilo idealno da se držite po strani. Budite tu za sva pitanja i nedoumice, ali nemojte da “sedite na glavi” interesentu. Prihvatite potencijalne zamerke – ukoliko se zainteresovanom nešto ne sviđa, ne shvatajte to lično, već pokušajte da nađete optimalno rešenje. Znamo da nije prijatno tek tako pustiti nekog nepoznatog u svoj dom, zato je neophodno da imate poverenje u izabranog agenta i da imate na umu da je svako izlaženje u susret investicija u vašu korist. S tim u vezi, jako je bitno da agent dobro upozna vas i nekretninu koju oglašavate – najgora stvar koja može da se desi je da agent ne ume ili ne zna da odgovori na pitanja u vezi sa stanom, ili da krije ili izmišlja činjenice.

Agenti često umeju da kažu da su prvih nekoliko minuta najbitniji za donošenje suda o nekretnini – potrudite se da taj inicijalni utisak bude pozitivan.  Ma koliko banalno delovalo, vrata jesu ono što prvo primetimo pri ulazu u stan, tako da ukoliko iziskuju umereno doterivanje, tipa promenu dotrajale brave ili farbanje, ne oklevajte da to uradite.

U stan koji je oglašen za prodaju ne treba mnogo ulagati, jer ukoliko ta ulaganja iznose više od 20 posto cene stana, najverovatnije se neće isplatiti, a nikada ne možete znati kakve su potrebe budućeg kupca. Ipak, postoje komponente u koje je pametno investirati jer doprinose prvom utisku. Jedan od  bitnih  detalja je pod po kojem koračamo. Proverite u kom stanju je parket, da li škripi i da li se odiže; da li je vreme za postavljanje novog ili je dovoljno hoblovanje i lakiranje. Sklonite teške tepihe i prostirke, sem što vizuelno smanjuju prostor, odaju utisak prenatrpanosti.

Depersonalizujte prostor

Možda najteži zadatak. Pospremite i sklonite sve što ukazuje da tu neko živi. Suvenire, uspomene, fotografije, dečije igračke; stvari na koje ste se odomaćili i na koje ne obraćate pažnju, a oduzimaju preglednosti prostora. Suština je da predstavite ambijent u svom punom potencijalu – često se zna reći da ljudi ne kupuju površinu, već prostorije. Treba da im pokažete njihovu funkcionalnost i mogućnosti, a to je sve teže ukoliko je prostor preopterećen i ukoliko nosi lični pečat.

Vodite računa o osvetljenju  – pobrinite se da rasveta u ulazu i u hodniku ispred stana radi; ako je potrebno, zamenite postojeće sijalice jačim. Gledajte da što više prirodne svetlosti dopire u prostorije, a u onima u kojima to nije moguće, bitno je da je dostupno veštačko svetlo.
Zidovi – ma koliko nam krečenje bilo mrsko, to je jedan od jeftinijih, a efikasnih trikova da stan izgleda osveženo i pristupačno. Zapamtite da tragovi vašeg provedenog vremena ne bi trebalo da budu vidljivi, a zidovi su ti koji najviše trpe. Birajte umirujuće, nenametljive boje koje asociraju na čisto.

Ne zanemarujte značaj kuhinje i kupatila

Poznato je da ove dve prostorije iziskuju najviše finansija pri renoviranju, ali se stepen uređenosti/oronulosti stana najlakše prepozna po njima. Odaberite jedan segment koji će biti najoptimalniji za poboljšanje.  Kakvo je osvetljenje u obe prostorije? Da li ima smisla promeniti luster  ili starinske lampe, ili možda ugraditi rasvetu u elemente? Ako vam je sudopera u pristojnom stanju, možete  se “izvući” sa promenom slavine i staviti neku moderniju. Ugradnja novih elemenata je veliki korak, zato možete pokušati sa promenom ručki na fiokama, koje su jeftine i lako zamenjive. Elemente takođe možete osvežiti prefarbavanjem ili dekupažom. Što se tiče podne podloge, laminat je odlično rešenje, jer je isplativo, a postavlja se i održava bez problema. U kupatilu obratite pažnju na sanitarije. Da li je wc šolja dotrajala, ili kadi treba emajliranje? Zamenite prostirke, stalak ispred ogledala, držač za sapun ili šipke za peškire. Ne morate se odmah odlučiti na promenu pločica, ponekad su efektne sitnice dovoljne da osveže prostor!

Tags

Jedan komentar

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

top