Prodaja stana – kako da povećate šanse?

Predstoji vam prodaja stana? Da bi vam prodaja i priprema prošli što manje stresno, predlažemo vam trikove kako da svoju nekretninu učinite što atraktivnijom. Uz naše savete prodaja stana će vam biti brza i laka.

Angažujte agenciju

Angažovanje agencije kod prodaje stana ima probjne prednosti. Pored toga što vam agencija pruža pravnu sigurnost, ona vodi i računa da budete zaštićeni kroz sve faze kupoprodaje. Takođe, agent zadužen za produju vašeg stana razmišlja i vodi pregovore u vaše ime. On je garancija da vam u stan neće ući bilo ko “sa ulice” i da u obzir dolaze samo ozbiljni interesenti.

Kod prodaje stana cena je nesumnjivo najveći kamen spoticanja u dogovorima. Zbog toga je važno da na svojoj strani imate profesionalca koji dobro poznaje tržište i odnos ponude i tražnje. Da biste formirali objektivnu cenu, neophodno je da budete svesni i dobrih i loših strana svoje nekretnine. Ovo nije lako, jer smo često uvereni da je naše – najbolje. Iako smatrate da vaš stan za prodaju ima izvanrednu lokaciju, solidnu gradnju i sve papire na broju, možda vam nedostaju neki drugi bitni parametri što vašu cifru čini precenjenom.

Velike su šanse da će prvi kontakt potencijalnog kupca sa vašom nekretninom biti upravo preko fotografija postavljenih na sajtu za oglašavanje. Zato vodite računa, ukoliko se sami odlučite za fotografisanje (iako bi svaka pouzdana agencija za nekretnine trebalo da ima tu uslugu u svojoj ponudi) da kvalitet bude pristojan, da kompozicija ima smisla i da se jasno vide najbolje strane vaše nepokretnosti.

Stavite se u poziciju kupca

Većina zainteresovanih  želi da na miru obiđe stan za prodaju. Ovo znači da iako je prodaja stana vaša, bilo bi idealno da se držite po strani. Budite tu za sva pitanja i nedoumice, ali nemojte da “sedite na glavi” interesentu. Prihvatite potencijalne zamerke. Ukoliko se zainteresovanom nešto ne sviđa, ne shvatajte to lično, već pokušajte da nađete optimalno rešenje.

Znamo da nije prijatno tek tako pustiti nekog nepoznatog u svoj dom. Zato je neophodno da imate poverenje u izabranog agenta i da imate na umu da je svako izlaženje u susret investicija u vašu korist i korak bliže da se prodaja stana realizuje. S tim u vezi, jako je bitno da agent dobro upozna vas i stan koji prodajete. Najgora stvar koja može da se desi je da agent ne ume ili ne zna da odgovori na pitanja u vezi sa stanom, ili da krije ili izmišlja činjenice.

Agenti često umeju da kažu da su prvih nekoliko minuta najbitniji za donošenje suda o nekretnini – potrudite se da taj inicijalni utisak bude pozitivan.  Ma koliko banalno delovalo, vrata jesu ono što prvo primetimo pri ulazu u stan, tako da ukoliko iziskuju umereno doterivanje, npr. promenu dotrajale brave ili farbanje, ne oklevajte da to uradite.

Prodaja stana ne zahteva veća ulaganja

Kod prodaje stana postoji pravilo da u njega ne treba mnogo ulagati. Razlog tome je ako ta ulaganja iznose više od 20 posto cene stana koju želite da dobijete, najverovatnije se neće isplatiti. Takođe, nikada ne možete znati kakve su potrebe budućeg kupca i da li će po njegovom ukusu biti ono što vi planirate da renovirate.

Ipak, postoje komponente u koje je pametno investirati jer doprinose prvom utisku i doprinose da se prodaja stana brže desi. Jedan od  bitnih  detalja je pod po kojem koračamo. Proverite u kom stanju je parket, da li škripi i da li se odiže; da li je vreme za postavljanje novog ili je dovoljno hoblovanje i lakiranje. Sklonite teške tepihe i prostirke, sem što vizuelno smanjuju prostor, odaju utisak prenatrpanosti.

Pogledajte – OGLASI NEKRETNINE PRODAJA 

Depersonalizujte prostor

Možda najteži zadatak. Pospremite i sklonite sve što ukazuje da tu neko živi. Suvenire, uspomene, fotografije, dečije igračke nisu stvari koje želimo da vidimo kada je prodaja stana u pitanju; Pogledajte koje su stvari na koje ste se odomaćili i na koje ne obraćate pažnju, a oduzimaju preglednosti prostora. Suština je da predstavite stan za prodaju u svom punom potencijalu. Često se zna reći da ljudi ne kupuju površinu, već prostorije. Treba da im pokažete njihovu funkcionalnost i mogućnosti, a to je teško ukoliko je prostor preopterećen i ukoliko nosi lični pečat.

Kod prodaje stana trebalo bi da vodite računa o osvetljenju. Pobrinite se da rasveta u ulazu i u hodniku ispred stana radi. Ako je potrebno, zamenite postojeće sijalice jačim. Gledajte da što više prirodne svetlosti dopire u prostorije, a u onima u kojima to nije moguće, bitno je da je dostupno veštačko svetlo.

Zidovi – ma koliko nam krečenje bilo mrsko, to je jedan od jeftinijih, a efikasnih trikova da stan izgleda osveženo i da se prodaja stana što pre realizuje. Zapamtite da tragovi vašeg provedenog vremena ne bi trebalo da budu vidljivi, a zidovi su ti koji najviše trpe. Birajte umirujuće, nenametljive boje koje asociraju na čisto.

Ne zanemarujte značaj kuhinje i kupatila

Poznato je da ove dve prostorije iziskuju najviše finansija pri renoviranju, ali se stepen uređenosti/oronulosti stana najlakše prepozna po njima. Odaberite jedan segment koji će biti najoptimalniji za poboljšanje.  Kakvo je osvetljenje u obe prostorije? Da li ima smisla promeniti luster  ili starinske lampe, ili možda ugraditi rasvetu u elemente? Ako vam je sudopera u pristojnom stanju, možete  se “izvući” sa promenom slavine i staviti neku moderniju. Ugradnja novih elemenata je veliki korak, zato možete pokušati sa promenom ručki na fiokama, koje su jeftine i lako zamenjive. Pre nego što se odlučite za bilo kakve veće renovacije prevo se zapitajte da li prodaja stana to zaista zahteva.

Elemente u kuhinji možete osvežiti prefarbavanjem ili dekupažom. Što se tiče podne podloge, laminat je odlično rešenje, jer je isplativo, a postavlja se i održava bez problema. U kupatilu obratite pažnju na sanitarije. Da li je wc šolja dotrajala, ili kadi treba emajliranje? Zamenite prostirke, stalak ispred ogledala, držač za sapun ili šipke za peškire. Ne morate se odmah odlučiti na promenu pločica, ponekad su efektne sitnice dovoljne da osveže prostor!

Prodaja stana nije lak proces. Odvajate se od nekretnine koju imate u vlasništvu i za koju vas, verovatno, vežu neke uspomene. Ipak, ako ste se definitivno odlučili na prodaju stana pretpostavljamo da ste dobro izvagali argumente za i argumente protiv. Uz minimalna ulaganja u stan i nekoliko naših trikova, prodaja će se odigrati brzo i lako

Ključne reči

komentari

Reci nam šta misliš o ovom članku. Napiši komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

top