Optimizacija preseljenja u drugi stan

Vaša duga potraga za odgovarajućim mestom za život je konačno završena. Pronašli ste idealan stan za sebe i svoju porodicu, prošli kroz sve administrativne peripetije i zvanično postali vlasnik željene nekretnine. Od uživanja u novom stanu deli vas samo još jedan korak – pakovanje i selidba.

Komplikovano je i predstavlja pravi poduhvat, ali postoje načini da optimizujete čitav proces preseljenja i kroz njega prođete bez većih poteškoća.
U nastavku sledi nekoliko praktičnih saveta koji vam mogu olakšati selidbu u drugi stan.

Napravite plan i počnite s pripremama odmah

Ne možete očekivati da će selidba biti jednostavna ako ne napravite dobar plan i ne započnete sa pripremama na vreme. Ukoliko znate tačan datum preseljenja, onda ste već u prednosti za jedan korak. Razmislite o sledećem: potrebno je nekoliko sedmica da napravite klasifikaciju stvari, kako nameštaja, tako i odeće i sitnica i odlučite šta ćete preneti u novi stan, a šta ne.

Pre nego što uopšte počnete sa pakovanjem, pametno je da još jednom proverite svoj novi stan i razmotrite kako će se nameštaj koji imate uklopiti u njemu. Primera radi, ukoliko se raspored prostorija razlikuje od stana koji napuštate, ili ste se odlučili za drugačiji stil enterijera, možda će biti potrebno da neki komad zamenite novim. Kupovina novog nameštaja može vam oduzeti dragoceno vreme za pakovanje preostalih stvari ukoliko sve radite u zadnji čas.

Međutim, ako počnete o tome misliti mesec ili dva ranije, poštedećete sebe dodatnog stresa i preseliti se sa uspehom. Šta sve podrazumevaju pripreme za selidbu?

Unajmite profesionalnu agenciju na vreme

Jedna od prvih stvari za koju se morate odlučiti kada saznate datum preseljenja jeste hoćete li se seliti samostalno ili unajmiti profesionalce. Sasvim je sigurno da se uvek možete osloniti na to da vam prijatelji ili rodbina prevezu sve stvari u novi stan. Međutim, ukoliko možete sebi to priuštiti, angažovanje profesionalne i pouzdane agencije za selidbe Smart Move olakšaće vam preseljenje u velikoj meri.

Potražite firmu koja ima višegodišnje iskustvo u pažljivom pakovanju, rukovanju i utovaru kako osetljivih tako i teških predmeta. Tako ćete biti sigurni da će sve vaše dragocene stvari bezbedno stići u vaš novi dom.

Naravno, uvek možete detaljno dogovoriti koje sve usluge želite koristiti. Uskladite svoje želje i budžet i procenite da li vam je potreban samo transport ili profesionalna pomoć u pakovanju. Neke agencije nude pomoć oko montiranja i demontiranja nameštaja. Zamislite samo koliko vremena ćete uštedeti ako prepustite drugome da rasklopi veliki ormar iz spavaće sobe ili prenese težak kauč iz dnevnog boravka. Ukoliko se odlučite za kompletnu uslugu, unapred precizirajte koliko će vas to koštati. Bez obzira na to da li je vaš novi stan u istom gradu ili ne, angažovanje agencije može biti značajan trošak.

Foto: pixabay.com

Izdvojite stvari koje ne koristite

Selidba je dobra prilika da se konačno oslobodite svih onih stvari koje ne koristite godinama. Ovo je veoma važan deo priprema za preseljenje i korak koji treba napraviti pre nego što počnete pakovanje. Neke vrednije stvari koji vam više ne trebaju možete prodati preko Interneta. Možda čuvate a ne koristitite ribolovački pribor u odličnom stanju, dečja oprema ili čak dobro očuvana polica ili ležaj koji se ne uklapaju i dizajn novog stana – sve to možete oglasiti za onlajn prodaju. Ne budite previše sentimentalni, razmišljajte objektivno i racionalno. Pripremite kutije i kese i napravite klasifikaciju: stvari koje ćete dati u dobrotvorne svrhe, predmeti koje ćete pokloniti prijateljima i na kraju, sve ono što ćete baciti ili prodati.

Možda vam deluje kao gubljenje vremena, ali ovo raščišćavanje je baš suprotno od toga. Uostalom, ne želite da pakujete staru polomljenu lampu i odnesete je u novi stan gde će opet samo zauzimati mesto. Isto važi i za svu onu odeću u vašim ormarima koju niste obukli više od dve godine. 

Rasteretite se svih suvišnih predmeta. Ne samo da ćete olakšati ceo proces selidbe, već ćete na ovaj način i efikasno pojednostaviti vaš budući životni prostor.

Napravite dobar plan pakovanja

Nikada nije prerano da počnete s pakovanjem. Mnogi ljudi upadnu u zamku odlaganja ove obaveze, računajući na to da ima dovoljno vremena. To je upravo najveća greška koju možete napraviti. Izbegnite je tako što ćete napraviti detaljan plan, odnosno spisak stvari koje treba spakovati za svaku sobu. 

Foto: pixabay.com

Odakle početi?

Počnite od onih prostorija koje najmanje koristite, kao što je gostinjska soba, garaža ili potkrovlje. Predmete koje koristite svakog dana ostavite za kraj. Ne pakujte stvari u velike kutije, osim ako to nije televizor ili mašina za pranje veša. Uvek je bolja opcija spakovati sve u manje kutije koje će biti lakše za nošenje, utovar i istovar.

Uskladite pakovanje sa prostorijama u novom stanu

Ovo je veoma važno. Ukoliko se raspored prostorija u novom stanu razlikuje od starog ili je jednostavno drugačije koncipiran prostor, onda pakovanje treba uskladiti sa tim. Dakle, već pri pakovanju mislite na raspakivanje i raspoređivanje nameštaja, kao i na uređenje i dizajn  koji ste odabrali za vaš novi dom. U suprotnom gubite dragoceno vreme.

Obeležite svaku kutiju

Još jedan odličan način da optimizujete preseljenje u drugi stan jeste da obeležite svaku kutiju koju ste spakovali. Pored glavnog natpisa ili nalepnice na kojoj piše, na primer, „kupatilo“ ili „kuhinja“ ili „dečja soba“, možete napraviti korak više i zalepiti spisak predmeta koje kutija sadrži. Ovako ćete značajno uštedeti svoje vreme pri raspakivanju. Takođe, smanjujete šanse da se bilo šta prilikom selidbe izgubi. 

Spakujte torbu za „hitne slučajeve“

Torba za hitne slučajeve ili jednostavno torba za prve dane u novom stanu je takođe nešto što će vas poštedeti stresa pri selidbi. Pripremite sve one neophodne potrepštine za prvu noć u drugom, novom domu, tj. za ono vreme dok se ne raspakujete kompletno.Tako neće biti nerviranja i „kopanja“ po kutijama u potrazi za četkicom za zube ili punjačem za mobilni.

Dakle, pakujete osnovno za sve članove porodice: odeću, higijenski pribor, putnu apoteku, punjače za mobilne telefone, tablete i laptop. Ukoliko imate decu, ostavite mogućnost da sami spakuju svoj ranac sa važnim stvarima. Tu će svoje mesto naći omiljena igračka, neka knjiga ili bilo koji drugi predmet koji je detetu bitan. Imajte na umu da selidbe mnogo teže padaju deci no odraslima. Omogućite im sve što im može pomoći da lakše prebrode ovu životnu promenu.

Dajte sebi vremena za razmišljanje

Premda ne zvuči kao praktičan savet kojim ćete konkretno olakšati pakovanje i preseljenje, ovo je izuzetno koristan savet. Selidba se ubraja u jednu od najstresnijih životnih situacija. Ukoliko smireno i hladne glave započnete planiranje preseljenja, velike su šanse da ćete sebe poštedeti stresa i neprijatnosti oko nepredviđenih incidenata. 

Kada date sebi dovoljno vremena da razmislite o svemu onda će vam biti jasno da li više volite, kao i da li možete sve obaviti sami ili ćete pak angažovati profesionalnu pomoć. Nećete brinuti oko toga da li je bila greška što ste poklonili stari zidni sat ili kutiju za ključeve. Uz dosledno sprovođenje ovih praktičnih saveta, selidba neće biti prepreka, već korak bliže useljenju i uživanju u vašem novom stanu.

Reci nam šta misliš o ovom članku. Napiši komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

top