Šta da radite ako prodajete ili izdajete nekretninu tokom vanrednog stanja – UMETNOST SNALAŽENJA

Vanredno stanje i okolnosti izazvane pojavom korona virusa u Srbiji mnoge ljude su zatekle nespremne. Svakodnevni život se delom sveo na obavljanje samo neophodnih radnji. Ipak, vanredne okolnosti nam daju i priliku – da neke stvari unapredimo i iskoristimo date šanse. Ima više stvari koje vam mogu pomoći da poboljšate svoj oglas i povećate šanse za prodaju ili pronalaženje zakupca, čak i u ovim, vanrednim okolnostima.

4zida.rs vam donosi 9 saveta za koje verujemo da će vam biti korisni: 

1.Držite oglase aktivnim ili ih postavite besplatno na 4zida.rs i prikupljajte interesovanje budućih (za)kupaca.  
Ako u ovom trenutku imate oglas za prodaju ili izdavanje nekretnine, moguće je da ste pomišljali da ga pauzirate i ponovo objavite kada za to dođu malo bolja vremena. Možda ste ga već i pauzirali. Međutim, dok poštuju parolu “ostani kući”, mnogi razgledaju ponudu nekretnina na internetu, beleže i dele zanimljive oglase, čak i ako ne zovu da se raspitaju detaljnije. Dakle, i ako trenutno kupoprodaja miruje, vaši oglasi su vidljivi, ljudi ih gledaju i sve više će ih pratiti kako se stanje bude stabilizovalo. Držanjem oglasa aktivnim u ovom periodu, povećavate mogućnost da brže prodate nekretninu kada tržište opet živne. Dovoljno je da ste prisutni na tržištu i da je vaš oglas na oku onih koji su realni (za)kupci, interesuju se i samo čekaju da se situacija malo smiri pa da ponovo aktuelizuju kupovinu. Osim toga, izdavanje je i dalje aktuelno jer negde ljudi moraju da žive. Na kraju krajeva, šta vas košta? Na 4zida.rs je oglašavanje besplatno za vlasnike.

2.Zakažite online razgledanje stana, aktivirajte Viber, Skajp ili detaljnije predstavite svoju nekretninu u telefonskom razgovoru
Verovatno je najbolje da razgledanje nekretnine uživo ostavite za vreme kada prođe vanredno stanje. Ipak, i dotle možete biti aktivni na tržištu. Zainteresovanim stranama možete ponuditi da se čujete putem video veze i da im na taj način pokažete stan, prosto šetajući kroz njega i noseći sa sobom telefon ili laptop. Možete i napraviti video snimak telefonom, postaviti ga npr. na Google Drive i slati link zainteresovanim (za)kupcima. Ako niste baš vični sa tehnologijom, možda vam može pomoći neki mlađi član porodice, a eto i ideje kako da uposlite tinejdžere da rade nešto korisno sa telefonom 😊 Na kraju krajeva, ako niste raspoloženi za video, možete više vremena da posvetite telefonskom razgovoru i da zainteresovanima detaljno objasnite kako izgleda nekretnina, u kakvom je stanju, koje su joj prednosti i mane… Iako će se generalno ljudi odlučiti na kupovinu ili zakup nekretnine tek pošto je vide uživo, ovo može biti značajan korak koji će im pomoći da vašu nekretninu uvrste u uži izbor ili da shvate da ona nije za njih.

3.Napravite bolju prezentaciju stana – napravite bolje slike, iscrtajte tlocrt… To privlači (za)kupce
Preko polovine ispitanika u anketi 4zida kaže da u oglasima žele da vide kvalitetnije fotografije. Pošto ste svakako kući, sada je pravo vreme da se detaljno pozabavite fotografijama vašeg stana ili kuće – raspremite nered, slikajte svaku sobu iz više uglova, slikajte sve prostorije, dvorište, terasu… Fotografije obavezno napravite po danu, kako bi bile svetle i pregledne i postarajte se da budu bistre, a ne mutne. Takođe, ako imate stare slike, vreme je da napravite nove kako biste verodostojno prikazali aktuelno stanje nekretnine.

Foto: clutterflyinc.com/

Osim toga, izuzetno je korisno da nacrtate i skicu tj. tlocrt stana na kome se vidi raspored prostorija. Sasvim je dovoljno da to iscrtate otprilike na papiru, napišete koja je koja prostorija, slikate to telefonom i postavite u oglas zajedno sa drugim fotografijama. Dobre fotografije i prikaz rasporeda prostorija privlače ljude i olakšavaju im da procene da li je vaša nekretnina baš to što oni traže. Samim tim, štedite sebi vreme time što se će vam se javljati samo ljudi koji imaju dobru predstavu o tome šta nudite i zaista su zainteresovani, a nećete trošiti vreme na ljude koji zapravo nisu vaši budući (za)kupci, ali to još ne znaju jer nisu imali dobru predstavu o vašoj nekretnini.

Foto: flickr.com

4.Opišite detaljnije vašu nekretninu, dajte joj malo šmeka
Dopunite vaš oglas svim onim pitanjima koje bi potencijalni kupac mogao da ima. Napišite šta je prednost vaše nekretnine, poput npr. dobre osvetljenosti, zelenila u ulici, velikog dvorišta, blizine škole, mirnog komšiluka, blizine parkova ili prodavnica… Zatim, detaljno opišite kvart, kao i stanje u kom je zgrada i slično. Mogu biti korisne i sitnice koje se vama ne čine previše bitne, poput one koliko često vaša zgrada ima čišćenje i da imate dobrog predstavnika skupštine stanara, ali potencijalnom kupcu ova informacija može da znači. Ne prodajete nekretninu svaki čas, zar ne? Vredi se potruditi malčice više da se vaš oglas izdvoji iz mase.

5.Razmislite da li je vaša cena realna ili je potrebna korekcija
Pojedini vlasnici razmišljaju da, zbog vanrednog stanja, spuste cenu svoje nekretnine, ne bi li je pre prodali. Osim toga, nekima je prodaja / izdavanje i pre ove situacije išla malo teže ili sporije pa i to može biti povod da se cena razmotriti, a sada možete natenane da o tome razmislite. O ceni se najčešće uživo pregovara, pogotovo ako se radi o prodaji i većim iznosima. Ipak, u detaljnijem tekstu oglasa možete navesti da li je vaša cena fiksna ili ste fleksibilni i spremni na pregovore. Ponekad ozbiljan kupac vredi više nego činjenica da ćete postići malo višu cenu. U tu svrhu, predlažemo da pogledate kako se kreću prosečne cene stanova u vašem kraju, pri čemu imajte u vidu da je reč o traženim tj. oglašenim cenama i da su one podložne pregovorima.

6.Uposlite društvene mreže
Najveći deo dana ljudi sada provode u svojim kućama i često su na društvenim mrežama. Ovo može biti odlična promocija vašeg oglasa – podelite ga na svom profilu, a isto možete zamolite da urade i vaši prijatelji. Na društvenim mrežama možete navesti i da li želite u ovom trenutku da pokazujete svoju nekretninu i pod kojim uslovima.

7.Ako ste do sada prodavali, razmislite o opciji izdavanja nekretnine
Ako se vaš oglas i pre vanrednog stanja dugo nalazio na tržištu i nije bilo puno poziva od strane ozbiljnih kupaca, razmotrite da li vam je izdavanje bolja opcija. Čak i privremeno izdavanje, od nekoliko meseci, može vam doneti novac potreban da platite račune ili druge troškove.

8.Angažujte agenciju da vam pomogne
U ovim situacijama dodatna pomoć znači pa razmislite da angažujete agenciju kao posrednika u kupoprodaji. Agencija vam može pomoći u dodatnom oglašavanju vaše nekretnine, pokazivanju nekretnine i pregovaranju, ali i u prikupljanju potrebne dokumentacije ili izradi kupoprodajnog ugovora, kada do prodaje dođe.

9.Papiri 😊 Spremite potrebnu dokumentaciju
Kod kupoprodaje nekretnine dodatno vreme može da oduzme nabavljanje i sređivanje dokumentacije. Većina javnih institucija je sada zatvorena, ali ovo vreme možete da iskoristite da sortirate dokumente koje već imate i pogledate da li su validni. Osim toga, većina banaka i dalje radi pa, ukoliko nemate, možete sada otvoriti devizni račun na koji će vam biti prebačena sredstva kada izvršite prodaju stana.

I na kraju da podsetimo, na sajtu 4zida.rs postavljanje oglasa, kao i njegovo ažuriranje, je BESPLATNO za vlasnike.

Siguran način da ne prodate/izdate svoju nekretninu jeste samo da je ne oglasite. A sve druge situacije nose sa sobom mogućnosti i prilike – iskoristite ih.

Za sva dodatna pitanja oko postavke oglasa ili njihovog ažuriranja, stoji vam na usluzi naša korisnička podrška 024/4155-876, radnim danima od 8 do 16h.

Ključne reči

Jedan komentar

Reci nam šta misliš o ovom članku. Napiši komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

top